Eilen aamulla hyppäsin Chebicissä Vesan "mittausfillarin" selkään. Sen avulla etsitään asiakkaalle ensin optimaalinen pyöräilyasento, ja kun mittasuhteet ovat selvillä, alkaa mitoiltaan sopivan pyörän etsintä tai rakentaminen.
Omalla kohdallani satulan ja polkimien etäisyyttä määriteltäessä mittausfillarin säätövara riitti juuri ja juuri, mutta ohjaustangon oikeaa asentoa etsiessä piti Vesan turvautua jopa hitsipilliin. Mutta kyllä sieltä sitten lopulta löytyi mukava ajoasento, missä kehon eri puolet liikkuivat symmetrisesti. Vesalle se tosin ei riittänyt. Jouduin kuulemma tekemään liikaa lihastyötä enkä päässyt hyödyntämään kehon luonnollista vipuvartta, joten asentoa pitää vielä hioa. Mutta ainakin olemme jo hehtaarilla, ja otimme ajoasennosta kuvat eri suunnista sekä videota.
Nyt Vesa sitten mittailee, tuumailee ja tutkii erilaisia fillarivaihtoehtoja, löytyisikö jostain mitoiltaan tarpeeksi lähellä olevaa valmista aihiota vai onko järkevämpää rakentaa pyörä alusta asti itse. Palaamme asiaan!
Mittausfillari - tästä lähdettin! |
Vesa Rauttu ja Teija |
Mukava ajoasento löytyi! |
Tähän päädyttiin! |
Nyt vaikuttaa hyvälle! Ammattilaisen tekeleestä kannattaa kyllä maksaa, vaikka tulisi vähän kalliimmaksi. Halvemmalla kun ei tee mitään, jos se on huono. Mutta joko olet päättänyt, että kaksi- vai kolmipyöräinen?
VastaaPoista